23948sdkhjf

Lidl og Blå Kors indgår nationalt partnerskab

Lidl og Blå Kors Danmark udvider nu samarbejdet i form af en national partnerskabsaftale, hvor dagligvarekæden fremover donerer overskudsmad til Blå Kors Danmarks væresteder, institutioner og støttetilbud i hele landet.
Det nye nationale partnerskab betyder, at Lidl stiller overskudsfødevarer til rådighed for Blå Kors Danmark, der fremover efter behov kan hente overskudsmad fra 25 af Lidls butikker fordelt rundt i hele Danmark, skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Mad til udsatte
Blå Kors vil hver måned kunne hente maddonationer fra hver enkelt butik, som forventes at være op til flere hundrede kilo. Donationerne vil være med til at sørge for mad på tallerkenerne rundt omkring på Blå Kors’ væresteder, institutioner og støttetilbud for blandt andre ensomme, hjemløse, psykisk syge og misbrugere.

Hos Blå Kors Danmark er generalsekretær Christian Bjerre glad for det udvidede samarbejde med Lidl.

- Vi har haft et godt samarbejde med Lidl over det sidste års tid, hvor kæden blandt andet har doneret overskudsmad til Blå Kors til jul og påske. Vi er derfor glade for, at vi nu udvider samarbejdet i form af det nationale partnerskab. Partnerskabet kommer brugerne til gode på Blå Kors Danmarks væresteder, institutioner og støttetilbud, så det har stor betydning for os, når private virksomheder på denne måde støtter op om vores arbejde, siger Christian Bjerre.

Bæredygtig fremtid
Det nationale partnerskab med Blå Kors Danmark er helt i tråd med Lidls CSR-strategi, fortæller Mikko Forsström, der er Chief Commercial Officer i Lidl Danmark.

- Vi har ambitiøse mål i Lidl, både i forhold til at mindske madspild, og når det gælder om at tage et samfundsansvar – og det nationale partnerskab med Blå Kors Danmark understøtter i høj grad begge målsætninger. Det er vigtigt for os at bidrage til at forbedre samfunds- og miljømæssige udfordringer. Derfor er vi meget glade for via partnerskabet både at kunne hjælpe socialt udsatte danskere og samtidig mindske madspildet i vores butikker og på den måde være med til at skabe en mere bæredygtig fremtid, siger Mikko Forsström.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11